Rafał Gnatiuk: Mój pierwszy, osobisty wpis na blogu :)

Kim jestem, czyli krótko o mojej osobie.

Nazywam się Rafał Gnatiuk, jestem strategiem reklamy oraz biznesmenem. Jestem właścicielem firmy konsultingowej wyspecjalizowanej w kreowaniu oraz wprowadzaniu w życie strategii marketingowych – StrategieReklamy.pl. Jestem również autorem szkolenia „Akademia Strategów Marketingu” oraz twórcą wielu koncepcji marketingowych. W swojej karierze współtworzyłem kilka firm.

Oprócz marketingu – podejmowałem się innych zadań typowo biznesowych, np. finansowałem lub współfinansowałem takie firmy jak: www.wymieniamywyswietlacze.pl (tę firmę zbudowałem od podstaw –  w ciągu 2 lat od uruchomienia stała się ogólnopolskim liderem w wymianie szybek w telefonach typu iPhone z dojazdem do klienta), O! Lemoniada (franczyza wózków z lemoniadą), portal prawniczy „NiezalezniAdwokaci.pl – Kancelaria Ekspertów Prawa Karnego”, Stars Disco Club (jeden z największych w Lublinie klubów rozrywkowych) oraz Pizzeria NocnaWloska.pl – portal do zamawiania  jedzenia (biznes w trakcie organizacji).

Zanim jednak doszedłem w swoim życiu do poziomu, na którym z łatwością przychodziło mi otwieranie kolejnych firm, przez 6 lat prowadziłem „typową” agencję interaktywną (nazywała się 4 Faces). Używam stwierdzenia „typową”, ponieważ przez większość tego czasu robiłem to samo, co cała branża. Projekt logo, strona internetowa, reklama Google AdWords, Facebook… Stałem się ekspertem w organizacji tego typu zleceń. Był jednak mały problem, a mianowicie – taki, że po kilku latach pracy doszedłem do wniosku, że wszystkie usługi, nie są tym – co rzeczywiście rozwiązuje problemy moich klientów. Wyniki działań reklamowych, które podejmowaliśmy w imieniu naszych klientów często bywały delikatnie ujmując – niesatysfakcjonujące. Zrozumiałem wówczas, że problem w sprzedaży produktów i usług, który dotyka większości polskich firm, nie leży w błędnie przygotowanej kampanii reklamowej w Google czy na Facebooku. Zrozumiałem, że problem leży znacznie głębiej. 

Google AdWords nie działa? Reklamy na Facebooku nie podwyższają obrotów w Twojej firmie? Google i Facebook są do bani?

Nie, nie nie i jeszcze raz nie! Google i Facebook są największymi firmami medialnymi świata. Gdyby firmy z całego świata nie miały biznesu w reklamowaniu się poprzez te media, ich istnienie nie miałoby racji bytu. Ktoś musi przecież kupować od nich emisje reklam. Więc musi też na tym zarabiać. I tutaj pojawia się sedno problemu. 

Większość firm w Polsce nie jest przygotowana do podejmowania działań reklamowych

Zanim przeprowadzisz kampanię reklamową, obojętnie w jakim medium – musisz być świadomy, jak ważnym etapem podejmowania działań marketingowych jest odpowiednie przygotowanie materiałów reklamowych. Nie uruchomisz skutecznej kampanii w Google, nie wypozycjonujesz swojej strony internetowej – jeśli nie będzie ona bogata w informacje, które interesują Twojego potencjalnego klienta.

Ułożenie treści na stronie internetowej nie wcale prostym zadaniem … Musisz zacząć od tego, czy dobrze skonstruowałeś swoją markę. Czy to, co komunikujesz – jest zrozumiałe. Po tym dopiero możesz tworzyć bazę treści – oraz w wielu przypadkach reorganizować swoją firmę pod kątem pozyskiwania klientów w Internetu lub mediów tradycyjnych. Gdy zaczniesz się skutecznie reklamować, Twoja organizacja prawdopodobnie ulegnie ogromnej metamorfozie. 

Po tym jak doszedłem do powyższego wniosku, podjąłem decyzję, że będę bardziej angażował się w problemy moich klientów. Będę wnikliwiej analizował biznesy, którym będę robił marketing. Porządkował wszystkie informacji w firmie tak, aby tworzyły spójną całość. Jeśli problem będzie istniał nawet na poziomie marki – wówczas zaproponuję zmianę nazwy, hasła reklamowego i logo firmy. Jeśli problem będzie dotykał prezentacji oferty, sposobu kosztorysowania usług – również będę starał się go rozwiązać. Dopiero na końcu, będę opisywał wszystkie niezbędne treści marketingowe, organizował filmy reklamowe, sesje zdjęciowe i projektował materiały reklamowe: stronę internetową, film reklamowy, materiały POS … itd.

Co najważniejsze…. finalnie nie zostawię na koniec firmy samej: stworzę spójne ze wszystkimi pomysłami kampanie reklamowe, które będą lepiej sprzedawać. 

W ten sposób z usługi, którą zacząłem w tamtym czasie świadczyć w ramach „standardowych” zleceń reklamowych, powstał wspaniały produkt. Skupiłem swoje działania na planowaniu strategii marketingowych, organizacji firmy pod kątem przeprowadzenia kampanii reklamowych, itd. Tak  powstała firma konsultingowo – szkoleniowa – StrategieReklamy.pl

Strzał w 10!

Moja decyzja o zmianie kierunku działania okazał się być strzałem w 10-tkę. Na przestrzeni kilku lat, firmy z którymi rozpoczynałem współpracę osiągnęły niesamowity sukces rynkowy. O tym, w jaki sposób ewoluowało moje spojrzenie na marketing oraz w następstwie, w jaki sposób zmieniała się oferta mojej firmy, będę pisał na moim blogu. Opowiem Ci moją historię – mam nadzieję, że będzie stanowiła dla Ciebie inspirację do działań. A co dalej? Będę dodawał wpisy dotyczące zleceń marketingowych, które stale przyjmuje. Będę dzielił się swoimi przemyśleniami na temat marketingu.

Po co to robię?

Ja po prostu kocham biznes. I wydaje mi się, że marketing jest w większości branż kluczową dyscypliną, dzięki której firmy rosną. Przez 10 lat zbierałem informacje na temat tego, w jaki sposób konstruować plany marketingowe i wdrażać je w życie. Dlaczego jedne firmy są otwierane i po roku następuje ich zamknięcie, a inne istnieją na rynku dziesiątki lat. Dlaczego jedni spijają śmietankę z rynku, a inni nie potrafią wyrobić na pokrycie kosztów w firmie. Mam nadzieję, że prowadzony przeze mnie blog pomoże osiągnąć Ci sukces oraz uchroni od popełnienia wielu błędów w biznesie, które ja kiedyś popełniłem. Chcę udzielić odpowiedzi na wszystkie trapiące każdego przedsiębiorcę pytania. 

Dedykacja

Niniejszy blog dedykuję wszystkim, którzy odnajdują swoje spełnienie w biznes. Chętnie przywitam właścicieli firm – zarówno małych, jak i dużych; właścicieli agencji reklamowych – interaktywnych, pracowników działów marketingu, managerów i wszystkich innych, których interesuje marketing. I wreszcie, zapraszam do lektury wszystkich młodych ludzi, którzy chcą pracować w marketingu, dopiero szukają swojego powołania oraz tych – którzy próbowali swoich sił biznesie i z jakiegoś powodu im nie wyszło – pamiętajcie – że nie wszystko stracone! 

Zapraszam do czytania oraz komentowania treści. 

Rafał Gnatiuk

Strateg Reklamy

 

 

 

 

 

 

 

 

Komentarze

Dołącz do naszej
Biznesowej Społeczności!

Zapisz się na nasz newsletter i otrzymaj dostęp do inspirującego materiału video, aby poznać historię Piotra i jego niesamowitej strategii marketingowej.